Megmutatta a Honda a Civic legújabb generációját, amely továbbra is sportos, karakteres formát kap, és csak turbós motorokkal készül majd.
Bemutatta a Civic tizedik generációjának európai változatát a Honda. Az Egyesült Államokban már korábban megjelent a lépcsőshátú és a kupé, majd az ötajtósból is kihozták az amerikai változatot, de a párizsi autószalonon már azt a modellt ismerhetjük meg, amely az európai kereskedésekbe kerül. Sokat nem változott a korábbi prototípus formája, így kijelenthető, hogy megtartja sportos stílusát a Civic. A nagy légbeömlők, a szárnyban folytatódó hátsó lámpák és a tetőre tett légterelő is mind ezt hangsúlyozza, ahogyan a kiviteltől függően középre tett dupla kipufogó is.
Az új Civic nagyobb is lett az előzőnél, hiszen a hossza 13 centiméterrel nőtt, a szélessége három centivel nagyobb, az öt centivel alacsonyabb tető pedig dinamikusabb külsőt kölcsönöz neki. A tengelytávolság három centivel 2,7 méteresre nőtt, és az utastere hagyományosan tágasnak ígérkezik. A vezető például 35 mm-rel alacsonyabban ül, ami sportosabb üléspozíciót eredményez. Már nem szétszórt a műszerfal, mindent a kormánykerék mögötti digitális műszeregységről lehet leolvasni, a középkonzolra pedig nagy érintőképernyő kerül, amely képes tükrözni a mobiltelefon képernyőjét. A csomagtartó rekordméretű, 478 literes.
A motorkínálat csak turbós erőforrásokból áll majd. Az új alapmodell egy ezer köbcentis, háromhengeres benzines 129 lóerős teljesítménnyel és 200 Nm nyomatékkal, míg az 1,5 literes, négyhengeres, turbós benzines már 182 lóerőre és 240 Nm leadására képes. Mind a két motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltót adnak, de mindkettőhöz választható lesz fokozatmentes CVT egység, amivel némileg szerényebb nyomatékkal kell számolnunk. Az 1,6 literes, négyhengeres turbódízel is elérhető lesz az új Civic kínálatában, de ennél többet nem árultak el róla, ezért elképzelhető, hogy nagyobb teljesítménnyel kerül bele az autóba.
vagy olvasd digitális formában!